• Imprimeix

Urgències mèdiques

El sistema sanitari públic estableix diferents recursos i circuits per tal de donar resposta a la demanda d'atenció immediata de la ciutadania. Aquesta demanda es concreta en diferents situacions que requereixen una resposta assistencial diferent (des de les situacions amb risc vital per a la persona afectada fins a demandes d'urgències lleus).

L'atenció d'urgència es duu a terme pels dispositius de l'atenció primària i hospitalària, així com a través del telèfon 061 CatSalut Respon que és un servei d'urgències d'accés directe a tot el territori català, les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Els professionals dels centres d'atenció primària (CAP) i dels consultoris locals, us ajuden a resoldre la majoria de problemes de salut en el seu horari habitual. Recordeu que molts d'aquests centres tenen atenció continuada fora d'aquest horari habitual i els caps de setmana i que, per tant, si teniu un problema de salut imprevist us podeu adreçar al que tingueu assignat. També, a molts indrets del territori es disposa de centres d'urgències d'atenció primària que estan oberts les 24 hores del dia.

Al document Tinc una urgència. On m'adreço?. Centres d'atenció primària, continuada i urgent trobareu una relació d'aquests centres de tot el territori de Catalunya, amb els horaris habituals i els d'atenció continuada.

Sempre podeu trucar al 061 CatSalut Respon, on metges i infermers us assessoraran sobre què cal fer en cada situació i us oferiran consells de salut; també us informaran sobre a quin centre us podeu adreçar i, si cal, us enviaran un professional sanitari a domicili o una ambulància. Recordeu que, si no és estrictament necessari, no heu d'anar directament als serveis d'urgències dels hospitals. Així s'evita que es col·lapsin en detriment de les persones que més el necessiten.

En cas d'emergència, telefoneu al 112.

 

Data d'actualització:  19.10.2016

Informació relacionada