• Imprimeix

Preguntes més freqüents

La targeta sanitària individual és el document que us acredita com a usuaris del sistema sanitari públic a Catalunya. Les persones que tenen el nivell de cobertura sanitària general no haurien de tenir cap problema per acreditar-se amb aquest document atès que hi ha una normativa estatal sobre les targetes sanitàries que totes les comunitats autònomes comparteixen.

Això no obstant, ens consta que, tot i que no s’hauria de produir, hi ha persones a les quals els han demanat el número d’assegurat de la Seguretat Social (NASS). Tenir disponible aquest número us pot ajudar en aquests casos.

Actualment hi ha diferents models de recepta electrònica en diverses comunitats autònomes que únicament poden dispensar-se a les farmàcies de la mateixa comunitat. En aquest sentit, i mentre es treballa perquè sigui possible, de moment no us poden dispensar una recepta electrònica prescrita a Catalunya fora de la xarxa farmacèutica de Catalunya. Per aquest motiu, en cas que tingueu previst marxar fora de Catalunya durant les vacances (o un període curt d'un màxim de dos mesos), és necessari que us adreceu al vostre centre d'atenció primària perquè el vostre metge o metgessa valori la conveniència d'avançar la disponibilitat de les receptes previstes  durant aquest temps.

Si preneu medicació de crònics i teniu previst marxar fora de Catalunya durant les vacances (o un període curt d'un màxim de dos mesos), és necessari que us adreceu al vostre centre d'atenció primària perquè el vostre metge o metgessa valori la conveniència d'avançar la disponibilitat de les receptes previstes durant aquest temps.

Igual com a Catalunya, només es cobra l’aportació que correspon a cada usuari i medicament, però en aquest cas no es té en compte el límit mensual, ja que aquesta informació no està disponible entre comunitats autònomes. En cas de superar el aquest límit, cal fer les gestions de rescabalament a la comunitat autònoma del pacient per recuperar la diferència.

Data d'actualització:  02.08.2017