• Imprimeix

Preguntes freqüents sobre l'ús dels serveis i les prestacions

Sempre que necessiteu informació i consells de salut relacionats amb temes de salut. Web 061 CatSalut Respon.

Sí, però en aquest cas cal trucar al 93 303 81 58. No vàlid per a l'atenció urgent.
Una urgència és una necessitat mèdica immediata i una emergència és quan comporta un risc vital.

Consta a l’anvers de la TSI. També es pot demanar al centre d'atenció primària (CAP) o trucant al 061 CatSalut Respon.

Disposeu de la informació a cada servei i prestació d’aquesta Guia i al web del CatSalut.

Si la cobertura que teniu dóna dret a atenció primària, s’assigna un centre d'atenció primària (CAP) en funció del vostre domicili de residència. Podeu consultar la Guia de centres.

Si no l’heu tinguda mai, o és una reedició per pèrdua, robatori o deteriorament, aquest tràmit es realitza al centre d'atenció primària (CAP). Podeu consultar el web del CatSalut.
Sempre que accediu als serveis i les prestacions a càrrec de la xarxa pública i no hi hagi un tercer responsable de cobrir la vostra assistència (companyia asseguradora, mútua, conveni, etc.). Us poden demanar que l’acompanyeu amb el vostre document identificatiu (DNI, NIE, passaport, etc.).

A excepció de les urgències i l’atenció primària, caldrà prèviament la valoració i indicació del vostre metge. En cas de dubte, consulteu-ho trucant al 061 CatSalut Respon.

No. Queden exclosos tractaments, prescripcions o indicacions terapèutiques prescrites en l’àmbit de la sanitat privada. La xarxa pública us podrà atendre segons necessitat i cartera de serveis.

Al vostre centre d’atenció primària. També podeu fer-ho al 061 CatSalut Respon.

Per garantir l’actualització de les dades també s'hauria de comunicar a tots aquells centres on us estiguin atenent.

Hi ha centres i serveis que fan consulta telefònica. Cal consultar prèviament amb el centre en cada cas.
Comunicar-ho al més aviat possible al centre o servei on estàveu programat.
Sí. Cal informar-ne i facilitar les dades corresponents.
Sí i també per indicació del vostre metge o d’altre personal autoritzat.
Sí. Al centre d’atenció primària que tingueu assignat.
No. Serà imprescindible la indicació del vostre metge de família o d’altre personal autoritzat.
No. Serà imprescindible la indicació del vostre metge de família o d’altre personal autoritzat.
No. Serà imprescindible la indicació del vostre metge de família o d’altre personal autoritzat.
No. Serà imprescindible la indicació del vostre metge especialista.
Serà imprescindible disposar de la recepta oficial del CatSalut en paper o electrònica.
Serà imprescindible disposar de la recepta mèdica de l’hospital.
Serà imprescindible la corresponent prescripció d’un metge especialista.
Serà imprescindible disposar de la recepta oficial del CatSalut en paper o electrònica.
Serà imprescindible disposar de la recepta mèdica de l’hospital.
Serà imprescindible la corresponent prescripció del metge que indica l’assistència.

En el cas que es tracti d’una intervenció amb temps màxim de garantia, a través de La Meva Salut podeu conèixer la data de previsió facilitada pel centre sanitari per a la vostra intervenció. També la data de la vostra inclusió en llista d’espera.

Si teniu més de 18 anys i targeta sanitària individual, podeu accedir-hi a través de certificat digital o d’un codi d’usuari i una clau proporcionada pel vostre CAP.

Aquests articles tenen un període de garantia de qualitat, i cal que us adreceu a l’ortopèdia o centre on us l’han dispensat.
Sí, excepte en cas d’indicació facultativa justificada, que podrà ser individual.

No. Només s’ha de fer front a l’aportació econòmica establerta reglamentàriament a la cartera comuna suplementària. En cas de dubte, i abans de satisfer el pagament, truqueu al 061 CatSalut Respon.

Sí, teniu aquest dret i l’establiment corresponent que us ha cobrat està obligat a lliurar-vos-la.
Sí, acreditant-vos amb la TSI, podeu sol·licitar ser atesos en un centre d'atenció primària (CAP) diferent a l’habitual en condició de desplaçats temporals i mentre duri l’estada temporal. Més informació.
Sí. Els requeriments per accedir a l'assistència sanitària de cobertura pública dins l'Estat espanyol, a la Unió Europea i a la resta de països varien en cada cas i segons les circumstàncies. Més informació.
Data d'actualització:  18.07.2017