• Imprimeix

Recepta electrònica: Preguntes més freqüents

El metge o metgessa us prescriu un tractament al sistema de recepta electrònica i us lliura el Pla de medicació, un document amb la informació per seguir correctament el tractament (amb el nom del medicament, la dosi, la freqüència de l'administració i la durada del tractament). Amb el vostre Pla de medicació més recent i la targeta sanitària individual, a la farmàcia us poden dispensar els medicaments a mesura que els aneu necessitant.

En aquests casos, a la farmàcia no us podran consultar la vostra recepta i, per tant, no us podran donar els vostres medicaments.

En aquests casos heu de tornar al centre d'atenció primària perquè us donin una còpia del Pla de medicació. Així mateix, podeu reimprimir el Pla de medicació vigent accedint digitalment a la plataforma La Meva Salut.

Al Pla de medicació consta la vigència del vostre tractament, és a dir, el període de temps pel qual us han receptat la medicació. La data de fi de vigència és la data límit per anar a recollir la vostra medicació.
Recordeu que un mateix Pla de medicació pot contenir tractaments amb diferents durades.

Si se supera la data màxima de recollida de la medicació a la farmàcia (fi de vigència), cal que torneu al vostre centre d'atenció primària perquè el metge o metgessa valori si cal seguir o modificar el vostre tractament.

En aquest cas, cal que torneu al vostre centre d'atenció primària perquè us facin una recepta electrònica addicional que us permeti disposar del medicament que necessiteu. Si teniu aquest problema fora dels horaris habituals d'atenció del vostre centre d'atenció primària, podeu dirigir-vos als centres d'atenció continuada.

No, podeu recollir els medicaments que us han receptat a qualsevol farmàcia de Catalunya.

No cal. Pot anar a la farmàcia una altra persona a recollir-los, sempre que porti la vostra targeta sanitària individual i el Pla de medicació.

Actualment hi ha diferents models de recepta electrònica en diverses comunitats autònomes que únicament poden dispensar-se a les farmàcies de la mateixa comunitat. En aquest sentit, i mentre es treballa perquè sigui possible, de moment no us poden dispensar una recepta electrònica prescrita a Catalunya fora de la xarxa farmacèutica de Catalunya. Per aquest motiu, en cas que tingueu previst marxar fora de Catalunya durant les vacances (o un període curt d'un màxim de dos mesos), és necessari que us adreceu al vostre centre d'atenció primària perquè el vostre metge o metgessa valori la conveniència d'avançar la disponibilitat de les receptes previstes durant aquest temps.

La recepta electrònica s'utilitza per a medicaments  prescrits pels professionals de l’àmbit de l’assistència sanitària del Servei Català de la Salut. Actualment, hi ha determinades situacions en què encara no es pot fer servir la recepta electrònica, les quals són:

  • En pacients sense prestació farmacèutica a càrrec del CatSalut (persones afiliades a MUFACE, MUGEJU, ISFAS, etc.).
  • En pacients sense targeta sanitària individual.
  • Quan s'han de recollir medicaments fora de Catalunya.
  • Quan es recepti una fórmula magistral.
  • A l'atenció domiciliària.

Amb la recepta electrònica, no heu d'anar al centre d'atenció primària només per renovar les receptes. Al Pla de medicació, hi consta la data d'inici i fi de vigència prevista del vostre tractament. Fins a la data final especificada podeu anar a buscar nous envasos del vostre medicament a la farmàcia, a mesura que els aneu necessitant i sempre d'acord amb la dosi i freqüència d’administració que determini el vostre metge o metgessa.

La durada del tractament és d'un màxim de 12 mesos. Si durant aquest temps no heu visitat el vostre metge o metgessa, cal que hi torneu perquè valori la necessitat de continuar amb el mateix tractament.

En aquest cas, i com que sempre tindreu un envàs disponible fins a la fi de la durada del vostre tractament, podeu anar a la farmàcia a recollir-lo. No obstant això, en cas que ja hagueu recollit l'envàs que teníeu disponible en aquell moment, haureu d'anar al vostre centre d'atenció primària perquè us facin una recepta electrònica addicional que us permeti disposar de la medicació que necessiteu. Si teniu aquest problema fora de les hores habituals d'atenció del vostre centre d'atenció primària, podeu anar als centres d'atenció continuada.

El procediment de validació del medicament es duu a terme en un termini màxim de 48 hores. Una vegada validat, el tractament es pot anar a recollir a la farmàcia.

Sí, actualment el Pla de medicació ja integra la recepta oficial d’estupefaents, per la qual cosa únicament amb el Pla de medicació ja és suficient.

Data d'actualització:  02.08.2017